15.09.2010

Glasbeni kongres v boju s prodanimi kapitalisti

Objavljeno v Družbena kritika, Glasba avtor samokodela

V ponedeljek 13. septembra, se je v Cankarjevem domu zgodil prvi Glasbeni kongres, kjer so se združili vsi pomembni glasbeniki slovenskega glasbenega prostora in postavili svoje zahteve, ki so glede na probleme slovenskega glasbenega sveta nujne in ti problemi tudi zahtevajo drastično ukrepanje, kar je takšen kongres tudi bil.

V Sloveniji imamo veliko kvalitetne glasbe, ki pa se nima možnosti predstaviti niti na radijskih postajah, niti ne dobi svoje možnosti na televiziji in to niti na nacionalni televiziji, kjer v zadnjih letih nimamo takorekoč nobene glasbene oddaje, kjer bi se predstavljali pestri in kvalitetni glasbeni žanri, kjer bi se vrstili nastopi v živo, predstavljanje glasbe in intervjuji.

Glasbeniki so posebej izpostavili tudi problem kvot in glasbenih urednikov. Zahtevali so kvoto 50 procentov slovenske glasbe med 6.00 in 20.00 uro, poleg tega pa so se zavzeli za to, da bi morale radijske postaje imeti urednike z določenim glasbenim znanjem, ki vsebuje poznavanje zgodovine glasbe, glasbeno razgledanost in ustrezen arhiv. Tovrstne zahteve bi po mnenju priznanih glasbenikov morali biti osnovni pogoji, brez katerih se sploh ne bi smelo ustanoviti glasbene postaje.

Pojavlja se namreč problem, da komercialne postaje vrtijo zelo majhen procent slovenske glasbe, povečini namreč vrtijo tujo glasbo in še ta je mnogokrat nekvalitetna in gre za ponavljanje istih hitov desetkrat na dan. Želje poslušalcev vsaj nekatere postaje ugotavljajo preko sondaž in zato trdijo, da vrtijo glasbo po želji poslušalcev. Druge postaje pa vrtijo kar glasbo po lastni izbiri in spet je tukaj nekaj slovenskih hitov od katerih je nekaj tudi kvalitetnih, ostalo pa zapolnijo s tujimi štancami. Ne glede na način izbiranja, pa imajo oboji problem s tem, da se ne zavedajo, da s svojim neznanjem in vrtenjem malega nabora po večini precej nekvalitenih pesmi, krojijo okus poslušalcev, ki začnejo to kar slišijo, kmalu jemati za edino dobro, na sondažah pa prav tako ponudijo premali nabor pesmi in se spet zanašajo na ljudi, ki se na glasbo ne spoznajo, čeprav se seveda tudi večina urednikov na komercialnih radiih na glasbo ne spozna. Skratka pri sondiranju sugerirajo določene skladbe, ljudje ki se ne spoznajo pač ocenijo nekaj pesmi, nekatere so dobre, nekatere slabe in to je to. Potem te pesmi poslušajo na radiu in ne poznajo nič drugega in ko jih drugič sondirajo spet izberejo podobno glasbo in začaran krog se sklene! Ostane pa ogromnno dobre glasbe pod površjem, ki je ljudje ne slišijo, tudi tuje seveda. Na postajah kjer ne delajo sondaž(takšnih je večina postaj), pa sami izberejo nekaj pesmi in jih natlačijo v glave ljudi, ki niso dovolj sposobni za ustvarjanje lastnega okusa!

Na RTV SLO, je osnovni problem v prej omenjenem pomanjkanju TV oddaj, pa tudi na Valu 202 se lahko hitro zgodi ponavljanje plehkih pop hitov, v zameno za cel globok bazen vrhunske domače produkcije, v katerega se je treba čimbolj potopiti in četudi na nacionalnem radiu vrtijo največ kvalitetne glasbe, se tudi tukaj ne poglobijo dovolj in ne dajo dovolj priložnosti mladim in manj uveljavljenim izvajalcem, na komercialnih radiih pa še manj. Odstotek slovenske glasbe je na večini radijskih postaj majhen, vrti se sicer kar precej kvalitete, a trditi, da je odstotek majhen, ker je tudi kvalitete malo, je neumnost. Ljudje samo nimajo priložnosti spoznati kvalitete.

Okus ljudem pač krojijo kvazi uredniki in kapital. In ravno tu je ključen problem!! Uredniki in lastniki postaj trdijo, da morajo vrteti to kar publika zahteva, pa četudi publika v bistvu zahteva to, kar ji postaje sugerirajo. Gre pač za odnos, čim več denarja, čim manj kvalitete. Velik kos tuje glasbene industrije deluje po načelu nekvalitetnosti in čim boljšega marketinga. In ravno tovrstna tuja glasba je zasičila slovenski radijski prostor. Če k temu dodamo še slabe urednike, nizke kvote in slabo slovensko glasbo, vidimo da za dobro slovensko glasbo ne ostane veliko prostora.

Skratka po logiki dobička, ostane kultura na drugem mestu. Lastniki in uredniki vrtijo premalo kvalitetne in predvsem premalo kvalitetne slovenske glasbe in jim sploh ni v interesu, da bi se na glasbo spoznali in na njo gledali kot na pomemben kulturni dejavnik, ampak se po logiki kurje pameti zadovoljijo z nekaj ničvrednimi pesmicami, ki jim grejo hitro v uho in potem se odpravijo na misijo, s katero zasvojijo glave poslušalcev z nekaj plehkimi tujimi hiti in minimalno kvalitetne domače produkcije, od katere se vrtijo le največja imena, pa še to le hit ali dva, ostalo pa slišijo le zbiratelji plošč in poslušalci manj izpostavljene glasbe.

Ob vse močnejšem in vse bolj napadalnem kapitalizmu in hkrati ob njegovi krizi, je vsekakor pametno razmišljati o zakonskih ureditvah tovrstnih področij! Nesmiselno je ob tem imeti občutek, da se s tem ljudem karkoli vsiljuje. Če se bo na radiih res pojavila pretežno kvaliteta in 50% slovenske glasbe in bodo imeli nekateri s tem problem, si še vedno lahko v avtu zavrtijo kakšen cenen cd raznih kvazi glasbenikov. Kultura nekega naroda in umetniška kvaliteta sta preveč pomembni, da bi jo prepustili kar komur koli. Govoriti tukaj o glasbeni diktaturi, ki bi zato nastopila, je čista neumnost! Ljudje lahko vedno preklopijo postajo ali radia sploh ne poslušajo, predvsem pa vse skupaj ne bi delovalo nič drugače kot zdaj, le da zdaj radii diktirajo preveč slabe glasbe, po spremembi pa bi bilo bistveno več dobre in to predvsem tudi slovenske. Saj imamo vendar tudi zakonsko urejeno da vozimo po desni, pa se nihče ne pritožuje, da je to diktatura. Strokovnjaki so pač strokovnjaki in imajo pravico odločati kaj je kvaliteten radijski program in za to jim je treba dati priložnost z zakonom!

Treba je torej nastopiti pokončno v časih vsesplošne razprodaje! Še v od nekdaj kapitalističnih državah je bilo pred tridesetimi, štiridesetimi leti mnogo boljše, saj so največje rock zasedbe imele popoln nadzor nad glasbenim izdelkom, pa čeprav so delovali v kapitalizmu, dandanes pa je vse managerska mašinerija. Trditev da poslušalci dejansko želijo kar se vrti zdaj, je le pesek v oči in izogibanje kvaliteti na račun slabe glasbe in seveda tudi na račun manjše finančne podpore kvalitetni slovenski glasbi! Kako naj kvalitetna glasbena scena dobro funkcionira, če je slabo denarno pdoprta?? Sicer je treba omeniti, da največji glasbeniki, ki so se tudi udeležili kongresa, od glasbe čisto ok živijo, tako da protest še zdaleč ni zgolj opozoriti na dokaj slabo finančno stanje na kvalitetni sceni, zaradi ignoriranja kvalitetne glasbe. Saj konec koncev nekateri glasbeniki veliko zaslužijo tudi s koncerti, a dodatna promocija na radiu jim vsekakor pride prav!

Začeti je treba boj proti vrtenju glasbe po liniji najmanjšega odpora, kjer se vrti na dan pet slovenskih dobrih hitov in trije slabi komadi, vse ostalo pa je tuja glasba, ki ji tudi ne primanjkuje nekvalitetnosti in se s tem našopa publiko in se tako z mininimalnim znanjem o glasbi in z minimalnimi stroški, uničuje kulturno in glasbeno podobo Slovenije in vse skupaj postaja vse večja katastrofa. Gre torej za prodane antikulturne kapitaliste, ki uporabijo cenenost, ki gre hitro v uho, zato da si na lahek način pridobijo čimveč poslušalcev, brez kvalitetnega glasbenega arhiva, brez dobrih urednikov, brez pretiranih stroškov in s čimveč reklamami, ki seveda morajo biti čim večkrat slišane, da pade kar največ cvenka!

In predvsem tudi ne gre podcenjevati ljudi. Obstaja veliko glasbenih zvrsti in na kongresu so podprli vse! Vsak si lahko najde svojo priljubljeno zvrst, vendar pa je razlika, če ima nekdo na voljo le nekaj pesmi, vse ostalo pa ostane skrito pod površjem, vmes pa mora poslušati še malo morje čistega scanja! Skratka ljudje ki vedo kaj je kultura, imajo srce in se zavedajo za kako pomembno zadevo se borijo, so se zbrali, v časih vsesplošne krize in se zavzeli za to, da se morajo določeni segmenti življenja zakonsko urejati s strani države, sicer sledijo hudi problemi! Glede na krizo kapitalizma, za katerega nimamo prave alternative, se lahko le še vprašamo, koliko še bo področij življenja, na katera bo morala poseči država, da ne bo vse skupaj popolnoma zdivjalo po logiki maksimalnega dobička!!???

  • Share/Bookmark
 
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback. RSS 2.0

23 komentarjev

  1. Pris Pris pravi:

    Na tem področju sem absolutno proti kakršnemukoli protekcionizmu s strani države, tako da bi kvote ukinil.

    Višje kvote namreč ne bi v ničemer rešile osnovnega problema (verjetno bi le določeni naši glasbeniki/avtorji malce več zaslužili). Glavni problem slovenske glasbe niso ne količina ne kvaliteta, temveč glasbeni uredniki na radijskih postajah, ki so v mnogih primerih glasbeni analfabeti, ki imajo v tedenskem naboru 30 hitov in nekaj PR uslug frendom, ostalo pa filajo z zimzelenčki, pri katerih ne moreš zgrešiti. Ko nek – recimo temu kvaliteten – slovenski bend izda album, večina urednikov raje 4x na dan zavrti ’singel’, ki ga promovira založba oz. bendov PR, kot da bi poslušal cel album in izluščil druge komade s potencialom ter npr. dnevno zavrtel 2x ’singel’ in še dva druga komada, ki predstavljata urednikov OSEBNI izbor iz albuma. Podobno velja tudi za tuje izvajalce. Tako kot si napisal – najbolj izi je po liniji najmanjšega odpora vrteti sure-shote in se ne preveč poglabljati v svoj posel.

    Tako smo v Sloveniji dobili več deset radijskih postaj, ki so glede uredniške politike praktično identične (vsa čast izjemam!), verjetno pa je to tudi posledica koncentracije lastništva in univerzalne uredniške politike, ki jo pri nas nekatere radijske postaje furajo na podlagi tujih raziskav z namenom maksimiziranja dobička.

    Kvote so brez dobrih urednikov totalno brezvezne, ker bi uredniki z zakonsko obvezo 50% namesto dosedanjih 3x vsak slovenski ‘hit’ oz. ’singel’ pač zavrteli 6x na dan. Po liniji najmanjšega odpora. Zakon sicer lahko poseže v kvote, pri zaposlovanju zasebnih subjektih kot so radijske postaje pa je to mnogo težje, verjetno celo nemogoče.

    16.09.2010 ob 08:52

  2. samokodela samokodela pravi:

    Ja dobri uredniki so nujni! Ampak se mi zdi vseeno dobro, da se poleg vsega še določi, točno koliko se naj vrti slovenske glasbe, tako da je vse jasno.

    Se pravi dobri uredniki in hkrati še dovolj visoka kvota, petnajst procentov je vsekakor premalo, petdeset morda preveč, ampak glede na to da je kvalitetna slovenska glasba pomembna za našo kulturo, zakaj ne bi bilo razmerje tuja slovesnka ravno petdeset petdeset!?? Meni se zdi to vredu!!

    16.09.2010 ob 13:40

  3. Pris Pris pravi:

    @Samo:
    V svojem komentarju sem že nakazal problem. Zakon ne more določit, koga naj zaposlijo radijske postaje. Pa tudi če bi s psevdofašističnim diktatom (ki verjetno ne bi preživel ustavne presoje) uzakonili neke ostre pogoje za urednike, bi skozi sito in rešeto na naši zveze-in-poznanstva medijski sceni še vedno zlezlo ogromno nesposobnjakovičev. Zakon sicer lahko določi kvote, ne more pa ustvarit glasbenih urednikov, ki bi med teh 50% uvrščali samo ‘kvalitetno’ (ali vsaj raznoliko) glasbo. S kvotami se ne bo spremenilo nič drugega, kot da bodo tisti, ki so že itak najbolj medijsko izpostavljeni in predvajani, služili še malo več.

    Omenjaš tudi kvaliteto. Kaj je kriterij kvalitete? So npr. Billysi kvaliteta ali samo spoliran bend z luštno pevko, v katerega se pač trenutno nekaj vlaga? (da ne bo nesporazumov, na tem mestu bi lahko bil skoraj vsak medijsko izpostavljen bend, oni so mi pač prvi prišli na misel)

    Tudi predvajanje kvalitetne glasbe (kvalitetne v najbolj objektivnem smislu) bi morala biti domena in profesionalni imperativ glasbenega urednika, ne pa zakonska materija. Tega se prav tako ne da doseči s kvotami. V prejšnjem komentarju sem ti že nakazal problem, ko bi urednik po liniji najmanjšega odpora pač namesto 2x na dan isti komad zavrtel 4x. Zakonu bi bilo zadoščeno in mirna Bosna. Kot rečeno, pa spremembe mentalitete glasbenih urednikov ne bomo dosegli ne s kvotami, ne z drugimi zakonskimi ukrepi.

    16.09.2010 ob 13:54

  4. Pris Pris pravi:

    Našel sem tudi zapis insajderja, ki je blizu mojim pogledom.

    16.09.2010 ob 16:03

  5. samokodela samokodela pravi:

    Ma ja saj se strinjam, da je to že malo reševanje sveta, ki se ga najbrž ne da ravno kaj veliko spremeniti.

    Mnogo ljudi ima pač slab glasbeni okus in pač tudi želijo poslušat slabo glasbo, pa vedno bodo prilezli na vrh tudi slabi uredniki.

    Ampak ne zdi pa se mi nek zakon, ki bi urejal to področje ravno psevdofašističen. Zelo jasno se da razmejit, kaj je kvalitetna glasba in kaj ni, konkretne pesmi, ki jih nekdo želi poslušat, pa so res stvar okusa. In če bi se od urednikov pač zahtevalo neko določeno znanje o glasbi, se mi ne zdi, da bi šlo že skoraj za nek fažizem. Gre za to, da pač moraš imeti za delo urednika neke kvalifikacije, ki jih določa zakon. Saj ne bi šlo za cenzuro, šlo bi pač bolj za vprašanje, čemu se sploh lahko reče glasba, ampak tudi nekvalitetni izvajalci bi morali najbrž dobit priložnost in bi tu nastal problem, da bi ljudje začeli zahtevati postaje s kvazi muziko.

    Se pa vsekakor strinjam, da samo kombinacija kvot in urednikov reši problem, če se ga sploh da rešit. Kvote pač samo zagotovijo neki procent in to je lahko slaba glasba, al pa samo več pesmi najbolj izpostavljenih bandov, čeprav tukaj ne smemo pozabiti, da so eni bandi upravičeno zelo izpostavljeni!

    Billysi niso ravno kvalitetni, ampak saj pravim vprašanje kvalitete je pač malo problematično, ker izjemni glasbeniki pač živijo za muziko in dejansko vedo kaj je dobra glasba, ampak vprašanje je, če se lahko kar postavijo v vlogo razsodnika, kaj morajo ljudje poslušat!

    16.09.2010 ob 17:46

  6. samokodela samokodela pravi:

    Kar se pa tiče glede komentarja ”insajderja”, pa se bojim, da je eden tistih, kao alternativcev, ki pač niso uspešni in potem težijo, pa sami ne vedo kaj hočejo povedat.

    Za mene ne obstaja običajna in alternativna glasba. Obstaja samo glasba in če z kakovostno glasbo privabiš poslušalce je to super, bedno pa se mi zdi, da če ti pa ne gre, potem si pa kao alternativec in pljuvaš vsepovprek, ker nič ne dobiš od Sazasa, ker te nihče ne upošteva, itd.

    Tip pač napada in bluzi brez pravih argumentov, to o tem glasbenem fašizmu, pa sem že v prejšnjem komentarju napisal, da se ne strinjam in tudi ko ta tip govori o nekih priviligirancih je finta v tem, da so si ti ljudje svoje priviligije priborili z dobro glasbo in uspešni kvalitetni slovenski glasbeniki so še kako kreativni, ampak so hkrati tudi uspešni in tudi želijo pomagati kvalitetni glasbi na radiu, pa tudi sebi-zakaj pa ne??!

    Tale Jizah sicer deluje inteligenten, je pa očitno pač en tip, ki cepeta in teži, je pa res da s Sazasom so določeni problemi, ki hromijo male klube in najbrž se določene zadeve v zvezi s Sazasom bodo spremenile, ampak še vedno nimam nekih res konkretnih podatkov, kaj točno je narobe s Sazasom, kolikor sem bral pa mislim da določeni (manjši) problemi so.

    Pa ti uspešni kvalitetni glasbeniki so tudi iskreni in res živijo za svojo glasbo, se pravi če igraš kvaliteten sredinski pop/rock, še zdaleč ne pomeni, da poješ nekaj kar sam komaj poslušaš, zato da zaslužiš!

    16.09.2010 ob 18:22

  7. Pris Pris pravi:

    No, ‘tip’ v svojem zapisu zelo dobro argumentira tako ‘glasbeni fašizem’ kot ostale dileme kvot, vrtenja ponoči, spanja na lovorikah ipd. Vse kar je napisal se dejansko dogaja.

    Če ti pa ni jasno, kaj je narobe s SAZASom, potem pa v tej debati dvignem roke. ‘Manjši problemi’? Hahaha.

    16.09.2010 ob 18:31

  8. samokodela samokodela pravi:

    Fašizem je razložil kot vsiljevanje neke točno določene glasbe. Se to ne dogaja tudi zdaj, le ta z mnogo preveč nekvalitetne in premalo slovenske glasbe??

    Vrtenje neke skladbe na radiu je avtomastko vsiljevanje, ker si je ni zavrtel poslušalec sam, ampak mu jo je zavrtel urednik, vprašanje je le ali bo urednik glasbeno razgledan ali ne.

    Kar se tiče kvot okej, ja se strinjam samo kvote brez dobrih urednikov so problem. Kar se tiče spanja na lovorikah, pa nekateri glasbeniki resda niso več tako aktivni, ampak so pač v preteklosti delali dober material in se jih vrti.

    Kar se sazasa tiče, pa mi prosim čim bolj jedrnato razloži v čem je problem, potem pa bova debatirala, čeprav neke probleme okvirno poznam!

    16.09.2010 ob 18:56

  9. samokodela samokodela pravi:

    Pa ne strinjam se z Jizahom, da se kvalitetni avtorji vrtijo ponoči, ker jih poslušalci nočejo slišati. Gre pač za slabe urednike, ki raje vrtijo podnevi pop štanc, s katerimi na lahek način zadovoljijo poslušalce, namesto da bi jih ”izobraževali”,

    Je pa res, da je bil velik problem slovenskega radijskega prostora tudi to, da poleg mnogih slabih izvajalcev tipa Šasa Lendero, preveč vrtijo znane bende, preveč so jih izpostavljali in vrteli večinoma po dva hita največjih bandov in jih skozi dan velikokrat ponovili.

    Ampak saj to je tudi eden od osnovnih namenov kongresa, da bi se vrtelo čimveč kvalitetne slovenske glasbe, ne pa da se vrtijo le Dan D in še nekaj največjih, pa ha, ha, tudi Gal Gjurin se veliko vrti, pa se kljub temu zavzema za več slovenske glasbe in boljše urednike, kar mu lahko prinese tudi manj predvajanja njegove glasbe!!

    16.09.2010 ob 19:04

  10. Pris Pris pravi:

    Mislil sem na fašizem ‘kongresa’, ko so se v javnosti oklicali za predstavnike VSEH glasbenikov in se avtoritarno predstavljajo kot branilci ‘kvalitetne’ glasbe, čeprav so med njimi tudi razne Saške in Wernerji. Govorijo o obrambi slovenskega jezika, pa so med njimi tudi taki, ki s slovenščino nimajo dosti skupnega. Poleg tega očitno ne dopuščajo debate, polemike in drugačnih mnenj. Vse to Jizah zelo podrobno argumentira.

    Kar pa se SAZASa in delitve avtorskih honorarjev tiče, je to preobsežna zadeva in se mi niti pod razno ne da tipkat kilometrskih traktatov. Poskusi recimo na netu dobit odločbo Urada za intelektualno lastnino, ki je ugotovil protizakonitost več členov njihovega statuta. Jizah tudi lepo pove, kako imajo nekateri izbranci, ki že vsaj 10 let niso ustvarili nič konkretnega, pri nas višje honorarje od Beatlesov, Deep Purplov, Queen, Bowieja, Coldplay, Floydov … SKUPAJ. Posledica SAZASovih mahinacij in množičnega naročenega vrtenja ponoči. A se ti tu ne zdi nekaj močno narobe, tudi če ne poznaš problematike?

    Ni vse tako lepo kot skušajo prikazat Gjurin & company. Najbolj žalostno pa je, da se za vse to v ospredju zavzemajo dobri glasbeniki (kar prizna tudi Jizah), medtem ko niti iz ozadja vlečejo ‘old boys’, ki imajo od takega režima največ koristi. Pomenljiva je tudi Jizahova ugotovitev, da se je ravno s kvotami začel upad predstavitve kvalitetne glasbe v naših medijih.

    16.09.2010 ob 19:20

  11. samokodela samokodela pravi:

    Dvomim da ne dopuščajo debate, polemike in drugačnih mnenj, le na dnevnem redu tega ni bilo, to še ne pomeni da ne dopuščajo! Pa oklicali so se predvsem za predstavnike kvalitetnih glasbenikov.

    Ja Sazas pač računa malim klubom in računa vsako malenkost, kar samo po sebi ni sporno, je pa problem ker hromi klubsko sceno. Pa tudi vpogleda v dokumentacijo menda ni, pa nekateri pravijo da velike ribe dobijo veliko denarja, drugi pa pač skraj nič, ampak to je pač logično glede na količino koncertov in predvajanj.

    Pa tudi ne ve se točno, koliko dobijo tuji glasbeniki, pa koliko dobijo razni bedniki, ki so v vrhu sazasa, pa nič pametnega ne delajo.

    Kar se pa tiče old boysov, so mnogi old boysi zelo kvalitetni in tudi še vedno ustvarjalno aktivni, tako da to po mojem ni nek problem.

    Skratka, mislim da Sazas v osnovi ne dela nič nezakonitega, pa kljub temu povzroča probleme, ki jih je treba rešiti.

    Edina nezakonistost bi lahko bila, če si denar ki ga dobijo nagrabijo le nekateri in tudi če ne pošiljajo denarja v tujino!

    16.09.2010 ob 19:34

  12. Pris Pris pravi:

    Oh, ne bit naiven no! ;)

    Sori, ampak vidim da res ne razumeš problematike SAZASa. In tisti, ki delajo v glasbenih založbah točno vejo, koliko denarja SAZAS izplačuje za tuje glasbenike. Da ne začenjam problematike cenzusa … Tega je res preveč. :D

    Oklicali pa so se za predstvanike VSEH slovenskih glasbenikov, pa tudi če bi se samo za kvalitetne, so med njimi še vedno Wernerji in Saške. :P

    16.09.2010 ob 19:43

  13. samokodela samokodela pravi:

    Saj sem napisal večino problemov sazasa, ampka ne vem koliko ti očitki držijo. Ti imaš dejansko dokaze, da nič ne nakažejo v tujino??

    Kakšen cenzus??Ne poznam problematike. A je to kolko koncertov in plošč moraš prodat, da dobiš kaj plačano?? To je vsekakor problem ja! Ne mi govorit, da ne razumem problematike sazasa, to razume triletni otrok! Jaz bi samo rad najprej videl dokaze za vse obtožbe, preden jih sprejmem kot resnične.

    Ma ja ziher so bli kakšni bedniki na kongresu, jebiga, ampak bilo je veliko res kvalitetnih, ki so pdoprli vse skupaj in to šteje!!

    16.09.2010 ob 19:54

  14. Pris Pris pravi:

    Glej Samo, Urad za intelektualno lastnino, ki je SAZASu dal dovoljenje za delovanje, je dne 28.05.2010 ugotovil, da je več kot 20 členov statuta SAZASa v nasprotju z zakonom. Odločbo imam v pdf obliki, zagotovo se jo najde na netu. Imam frende, ki delajo za založbe, in oni točno vejo, koliko SAZAS izplačuje za tuje artiste na njihovem rosterju. Navsezadnje je včasih na založbi Nika delal tudi Jizah in ima tudi on te podatke. Hkrati pa obstajajo tudi čiste kraje pri manjših in nekomercialnih bendih/prireditvah, ko ni šans, da nek bend doseže kvoto za izplačilo (ni dovolj predvajan in ne koncertira dovolj – primer vseh tujih ‘malih’ bendov, ki pridejo na Metelkovo, v Orto in razne študentske klube), vendar MORA organizator SAZASu vseeno plačat avtorske pravice. Ta denar se potem zaradi nedoseganja kvote razdeli med tiste avtorje, ki so kvoto dosegli (torej se ‘veliki’ dejansko še dodatno bogatijo na račun ‘malih’). Problemov je še več, ampak res se mi na tem mestu ne da vsega naštevat. Med drugim je tudi Komisija za preprečevanje korupcije SAZAS nedavno oglobila, ker jim niso hoteli posredovati določene dokumentacije (kar so po zakonu dolžni storiti). Le kaj skrivajo?

    Ampak očitno te ne morem prepričati. It’s a free world, misli si svoje. ;)

    16.09.2010 ob 20:18

  15. samokodela samokodela pravi:

    Večino teh stvari sem tudi jaz omenil!

    Pa komot me lahko prepričaš, ampak Sazas pač mora bit, bolj pomembno je to, kako rešiti problematiko, da bodo klubi imeli denar, da bodo lahko plačevali sazas!!

    Pa upam da nisem bil prej aroganten do Jizaha, se v bistvu opravičujem. Ampak včasih dobim pri enih alternativnih in neuspešnih glasbenikih občutek, da se bunijo, ker niso uspešni. Ni nujno da Jizah spada med njih!

    16.09.2010 ob 20:25

  16. Mateja pravi:

    No, jaz že kakšno leto spremljam radio v ZDA. Nekaj mesecev sem celo imela popoln dostop do Mediabase, to je nekakšna baza, v kateri se zbirajo podatki, kaj radijske postaje predvajajo.
    V ZDA poznajo različne radijske glasbene formate: TOP 40/CHR, HAC, AC, Country, Rhythmic, Urban, Urban AC, Rock, AAA itd.Radijske postaje se delijo po formatih, glede na to kakšno glasbo predvajajo.

    Glasbenik naredi ploščo, založba pregleda material, izda prvi single in ga pošlje radijskim postajam ustreznega formata. Radijski uredniki nato presodijo, če in koliko bodo pesem vrteli. V skrajnih primerih lahko isto pesem slišiš na eni postaji tudi 13x na dan. Življenjska doba singla, ki se prime, je kakšnih 20 tednov. Nato pesem ni več sveža in jo radijske postaje predvajajo samo še občasno. Založba pa nato izda naslednji single z iste plošče in če se ta prime, potem postaje predvajajo to pesem. Pač, single je namenjen temu, da proda sam seme in ploščo. Zato se mi ne zdi nič narobe, da radijski uredniki ne preposlušajo cele plošče in izberejo pesmi z nje za predvajanje. To je delo založbe, ki presodi, kakšna pesem se bo prijela na radiu in bo uspešno predstavljala album. Seveda lahko postaja včasih iz kakršnega koli razloga zavrti pesem z albuma, ki ni single – ampak normalno je, da se vrti single.

    Seveda imejo nekatere TOP 40 postaje v ZDA izredno majhne playliste – 30 komadov, over and over again. To je seveda prehudo, se mi pa vseeno zdi ameriški koncept boljši od našega.

    Pri nas me moti, da radio kar naprej predvaja stare (tuje in slovenske) hite.
    Za 1. program Radia Slovenija se zdi, kot da vsak dan prevrtijo playlisto zimzelenih slovenskih melodij. Glasbeni program imajo tako zastarel, da bruhaš.

    Val 202 je dost soliden.

    Jaz bi kvote ukinila, ker se mi zdi, da varuje le skupino glasbenikov, ki je pred leti ustvarila nekaj hitov. Jaz bi raje videla, če bi se predvajala novejša (slovenska in tuja) glasba.

    Recimo, slovenski glasbenik X izda nov album, založba izbere single, o tem obvesti postaje in poskrbi, da postaje komad (in tudi cel album) dobijo. Potem glasbenik promovira single in z njim ploščo, postaje pa nato pol leta vrtijo komad, tam do 6x dnevno (da ne bo prehudo). Na tak način bi morda poslušalci ugotovili, da ima glasbenik X novo pesem na radiu, pa bi jo slišali tolikokrat, da bi si zapomnili, kako gre. Mislim, da bi to glasbeniku bolj koristilo kot pa te trapaste kvote.

    16.09.2010 ob 22:48

  17. alee alee pravi:

    @Mateja: tvoj predlog bi bil smiselen, če bi naš glasbeni sistem funkcioniral, pa ne. Slovenski glasbenik naredi single (ki ga sam plača – če gre za band in dokaj kvalitetno produkcijo, te 1 pesem stane približno 1000€). Založb, ki bi pri nas delale selekcijo, praktično ni več. Razen redkih starejših bandov, ki imajo pogodbe še od prej, novih izvajalcev založbe več ne novačijo. Tudi ime “založba” je zgrešeno. Izhaja iz časov, ko je založba dejansko založila denar za pripravo materiala, tiskanje medija, promocijo itd. ter nato od tega pobirala tantieme. Danes ti založbe ponudijo povprečen PR in distribucijo po trgovinah (oboje jih ne stane praktično nič), od izvajalca pa za to zahtevajo 20% dobička prodanih plošč ter 30% honorarja živih nastopov – številke variirajo, recimo da podajam izhodiščne pogajalske cifre. Izvajalci tako večinoma zadeve izdajajo v samozaložbi, saj tako obdržijo vsaj nekaj dobička, ki nikoli ne pokrije stroška… Na radijske postaje pošljejo komad. Tam ga redki glasbeni uredniki (ki delajo ponavadi le na RTV) morda celo slišijo, večinoma pa je pri komercialnih postajah postopek tak, da mu tehniki odrežejo prvih 20 sekund (kar ponavadi pomeni, da tudi do refrena ne pride), ga dajo v koš z drugimi 20 sek izseki nekega obdobja, ter ga nato vrtijo kontrolni skupini ljudi, ki teh 20 sekund ocenjuje. Ne glede na oceno, ki je lahko odlična, gredo nato komad v programsko shemo, ki predvideva približno 20 slo komadov na dan v dnevnem terminu. Ostali komadi niti ne pridejo v bazo, kar pomeni, da postaje niti nimajo glasbenega arhiva iz katerega bi lahko črpale kvote. Torej slovenskemu glasbeniku vrtenje odloča ocena 20s njegovega komada – nihče pesmi niti ne sliši v celoti…
    V zadnjem času smo prišli celo do tega, da slo glasbenikom najvišjega ranga (Neisha, Omar, Siddharta…) tako imenovane “produkcijske skupine” na komercialnih radijih celo dajejo zahteve, kako naj komade spremenijo, če želijo, da jih bodo vrteli – skrajšaj uvod, zmanjšaj kitare v refrenu, izreži ven drugo kitico, tega solo dela ne rabiš…
    Zato sem za kvote. Čimvečje v korist slovenske glasbe. Da se spremeni mentaliteta v glavah ljudi v industriji. Da se jim “privzgoji” narodna zavest. Da nikoli več ne bomo slišali komentarjev v stilu “slovenska glasba ne premore ene dobre pesmi…”.

    16.09.2010 ob 23:24

  18. samokodela samokodela pravi:

    dobro napisano alee!!

    Bom bolj podrobno komentiral tvoj in Matejin komentar jutri!

    Grem počasi spat!!

    16.09.2010 ob 23:29

  19. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Pris, problem tvojega insajderja je v tem, da je sam isti kot sedaj serje, da so drugi. Daj no, ne me jebat, naj raje pove kako je vedno podpiral le določeno srenjo hip hopa, ki mu je lezla v rit, vse ostale, ki so bili prav tako dobri, pa je ignoriral, ker pač niso bili iz pravega mesta in prave družbe. Fak of za tako bluzenje in sprenevedanje. Ta pravi se je oglasil, res, Jizah aka Marko Godnjavec, bla bla, naj raje pokomentira svoje rasistične fore okoli preminulega DJ Johnsona. Ne me jebat, resno, on je zadnji, ki lahko otresa gobec o resnici in pravici.

    17.09.2010 ob 00:01

  20. samokodela samokodela pravi:

    alee zelo dobro si odgovoril Mateji, jaz bi le še dodal, da je Amerika pač precej neumna glede marsičesa, pa naj to zveni še tako obrabljeno.

    in seveda tam gre vse po logiki kapitala in škoda je da se vrtijo le singli in folk dandanes itak ful pogosto prisluhne ali si vzame z neta le glavni hit!! Če pa imajo eni radii le 30 komadov v playlisti je to katastrofa.

    Nekateri stari rock bandi namerni niso izdajali singlov, da bi ljudje poslušali cel album!!

    Kar se tiče kvot, pa logično da jih američani nimajo, ker se tam itak vrtijo le pesmi z angleškim besedilom!!

    17.09.2010 ob 22:25

  21. Hamo pravi:

    Zelo lep prispevek Samo. Vsa čast in slava.
    Hvala
    Hamo

    18.10.2010 ob 18:51

  22. samokodela samokodela pravi:

    Hvala tebi Hamo, da se skupaj z drugimi boriš za dobro glasbo!!

    Tudi jaz sem glasbenik čeprav še neuveljavljen, imel pa sem že kar nekaj nastopov, tudi z tvojim kolegom Galom sem že nastopal na Ptuju in sem z njim v rednih telefonskih stikih!

    Zdaj si rihtam koncerte po Sloveniji, špilam pa kombinacijo hard rocka in kantavtortva, ker imam močan in zelo visok tenorski vokal, tako da igram in pojem tudi Zeppeline!!

    Pa poslušaj moje najnovejše posnetke(kitara malo hrešči pri akordih v Stairway to heaven!)
    http://www.myspace.com/samokodela

    Lp,

    Samo

    18.10.2010 ob 19:41

  23. samokodela samokodela pravi:

    Kar se sazasa tiče je problem, da država ne finacira dovolj klubov, da bi lahko plačevali sazasu!

    To da manj znani glasbeniki zaradi ne dobijo denarja, ker niso doblj predvajani, pa je problem, ki bi se lahko rešil s stimulacijskim fondom, ki pa ga ministrsvo za kulturo sazasu ne dovoli imeti, ker bi s tem dobili konkurenco, na leto pa namenijo le milijon evrov za glasbo

    26.01.2011 ob 21:38

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.